Welcome Entertainment
Foorumid > Welcome projekt > Welcome Entertainment abstrakt aruteluks
Autor Teade

Jaanus Silla

2007-07-09 14:11:00

Welcome Entertainment abstrakt aruteluks

Tegevuskava abstrakt

Kontsept, ülevaade, visioon
Alustuseks plaanime me arendada Muinas-Eesti ja põhjala teemalise kõrg-fantaasia zaanris rauaaega jääva täispika inglisekeelse mängufilmi “Megalith”. Selle töö käivitamiseks on vaja 0,5 milj krooni (mida peaks vajadusel objektiivsetel kaalutlustel olema võimalik laiendada 1,5 milj kroonile), ülejääänud tootmis/levitus rahad tulevad plaanitavalt pankadest vastavalt levilepingutele. Selles filmis peab peategelane võitma kurja ja päästma oma kaasa, välja teenima oma väärikuse, armastuse ja krooni. Mõned võtmesõnad selles loos on kuningapoeg, kuningatütar, härjapõlvlased, hiiglased, mõõgavõitlus, nõidus, muinasjut, kivirahnud, kivirõngad, rahvafestival, pööripäev, tähtkujud ja võitlus põhjakonnaga. Just selliseid filme tagab vaatajate ja suurtootjate toetus, sest filmides müüvad peamiselt jõud nagu: pere, põnevus, armastus, huumor, fantaasia ja seiklus. Teile kättesaadav stsenaarium on 117 lehekülge lisaks on kümneid lehekülgi finants- ja loovanalüüse. Meie loodetava väikese 0,5 milj EEK arenduse algusinvesteeringu situatsioonis me teostame selle summaga tunduvalt rohkem kui on tööstuse tava. Tiimi töölerakendamiseks on vaja 1. registreerida arendus/tootmis firmade süsteem. 2. storyboard joonistada ja „viz“ koostada, 3. laulud ja muusika kirjutada, 4. toota filmi turustamise alustamiseks video treiler. 5. käia filmiturgudel arendatavat tööd tutvustamas. 6. Siduda meid suurfilmitööstusega makstes tiimi juristile ettemaks. Võimalikult kiiresti kaasame ka kogu allpool täpsustatud mängufilmitööstuse arendustiimi. Sellesse kuuluvad tootmismänedzer (UPM), tarnetagatise organisatsioon, tootmisassistent, meelelahutustööstuse jurist, publitsist ja meelelahutustööstuse pank. Selline mängufilmitootmisearendustiim paigutab meid tööstusesse aksepteeritud sobiva arendajana kellel on ligipääs peamistele kirjandus-, tootmis- ja näitlemisresurssidele. Sellele lisaks annavad tiimi kogemused ja suhted lisa kindlust iga filmi rahastamisele ja valmimisele ning levitamisele läbi maailma juhtivate levitajate. 7. Peale stsenaariumi tehnilisse formaati viimist koostatakse filmimise ajakavad ja eelarved: Teostatakse stsenaariumi osadeks võtmine filmimispaikade, kostüümide, eri-efektide, esinemis- ja tootmis personali vajaduse välja selgitamine ja mitmeks päevaks neid vaja on, mitu päeva kestab filmimine ja filmimisejärgne tootmisfaas, kui palju kulub filmi ja kõik muu tootmist puudutav. Selliselt igale filmile koostatav eelarve näitab ära finantseerimis vajaduste suurusjärgu ja võimaldab lõplikku kasumi analüüsi. Sellest infost lähtub levitusplaan ja filmide eelmüügi ja tootmise rahastamine. 8. Peale filmi tutvustusmaterjalide koostamist teavitame mängufilmitööstuse pressi, kinnitame juhtiva loovpersonali: esmalt meile ja tarnetagatisfirmale sobiva lavastaja ja temaga koostöös peanäitlejad. Lavastaja osaleb ka edasises loov- ja tootmistiimi kinnitamises. Lavastaja esimene ülesanne on kirjandusomandi hindamine ja filmimiseks ettevalmistamine. Näitlejatega koostöös proovide käigus ja kogu filmimise jooksul viimistletakse stsenaariumit suupärasemaks vastavalt näitlemisel tekkivatele emotsioonidele.

Hollywoodi glamuuri varjus peitub tõsine suurtööstus ja see on kuhu me haakume. Esimese kolme kuu jooksul on meil plaan arendada üks inglisekeelne mängufilm kuigi edasises plaanis on hulk filme. Welcome Entertainment, OÜ läheneb suurfilmitööstusele selle standardeid järgides. Äri ülesseadmises ja tegevuses on eeskujuks kõige edukamad mängufilme produtseerivad firmad nagu Morgan Creek, Castle Rock ja Imagine kes pakuvad levitajale ainult neid filme mis on neile vajalikud. Seetõttu tuleb meie filmide produktsiooni finantseering filmisuurtööstuse pangast, tuginedes panga kinnipidamisõigusele stuudio suhtes, tagatiseks levilepingud ja tarnetagatise garantii, millega korraldatakse eelmüüki, vahe kompenseerimist ja omakapitaliga finantseerimise strateegiaid. Produtseerimisfirma ja levitusstuudio läbirääkimistel leitakse parim võimalus filmi globaalseks eduks, et luua tugev USA kaubamärk läbi telereklaamikampaania, kasutades selleks vähemalt 9 milj USD suuruse summa igale filmile. Samuti me kasutame filmidega seotud esemeid (tie-ins), näitame stseenides kolmandate firmade tööstusesemeid (product placement) ning kasutame muid strateegiaid. Kogu reklaamikampaania maksab ligikaudu 12-24 mln USD-d mille paneb P&A-na välja levistuudio. Me oleme veendunud, et need lood, mida meie filmid jutustavad on kõrgelt hinnatud. Me teame, et oleme suutelised looma suurepäraseid filme. Orienteerudes hästi traditsioonilises meelelahutusäris ja filmitööstuse standardites, oleme me pühendunud arendavale produktsiooninormile, mis on väga meelelahutuslik ja mõeldud terve maailmavaatega sihtgrupile. Viieliste filmide standard on meie norm. Selliseid filme iseloomustab meie jaoks publikule suunatuse ning audiovisuaalsete ja kunstiliste omaduste harmoonia. Osatäitjate ja meeskonna ühised suunatud jõupingutused. Samuti tiimi hingestatus filmi teema ja disaini kontseptsiooni osas nii võtteplatsil kui büroos on parima tulemuse saavutamiseks üliolulised. Filmide edukus tagab meile koha tööstuses, kuna me oleme pühendunud süsteemi haakumisele, töökusele ja koostööle. Me ühendame oma loovad ja ärialased võimed, et inspireerida publikut läbi meelelahutuse ning leida Eestile koht filmitööstuses. Meelelahutustööstuses on kõik meelelahutus, kuid kõrgemal, võiks öelda kodeeritud tasemel. Meil on see tegutsemiskood olemas, koodist üksi on aga vähe, see peab olema töösse rakendatud ja see on mida me loodame, et te aitate meil teostada. Produtsendil peab arenduseks olema stuudiost sõltumatu finantseering, mis on küllaldane, et arendada üks või rida filme.

Euroopa filmitootmise suhtes uudsed ja erinevad aspektid
1. Välisriigid, millede emakeeleks ei ole inglise keel ei ole suurfilmitööstuses ennast teatud mõttes kinnitanud. Eesti oleks üks vähestest kes plaaniks seda teostada.
2. Tihti pühendub filmitegija vaid kunstilistele väärtustele, meie paneme rõhku esmalt turustamisele. Ühtegi filmi ei toodeta enne levilepingute sõlmimist, sest näiteks Ameerika suurimal filmifestivalil Sundance valivad stuudiod aastas levitamiseks parimal juhul viis filmi kolmest tuhandest ja selline õnnemäng on mõttetu.
3. Et levi saaks paika on vajalik, et filmid oleksid toodetud publikule: Euroopaliku filmitegemise standardi järgi toodab filmitegija filmi esmalt endale kui autor väljendades isiklikke huve või emotsioone. Meie jaoks on vaataja põhjus, miks me tahame filme toota. Sellepärast me alati küsime: Kas antud film tekitab vaatajas tugevaid emotsioone? Kas selle filmi loojatel on side antud vaatajaga ja teemaga? Kas see film väärib tootmist? Kas tootmise ajastus on õigustatud? Viielisi filme iseloomustab vaatajaskonnale suunatud, visuaalsete, heliliste ja kirjanduslike omaduste harmoonia mida väljendatakse läbi loo ja filmi tegelaste.
4. QuickSummer Entertainment, LLC (QSE, LLC), USAs registreeritav usaldusaktsiaselts, on iseseisev mängufilmide produtseerimise firma. Teadagi lubatakse LLC-del välisriikide kodanikel või organisatsioonidel omada firmasid USAs, muidu mitte. Me võtame oma tegevuses eeskuju Ameerika Ühendriikide filmiprodutseerimisfirmade eliidist, nagu näiteks Morgan Creek, Castle Rock ja Imagine. Me tegutseme alltöövõtjana seitsmele suurstuudiole: Buena Vista, 20th Century Fox, Paramount, MGM/UA, Universal, Sony ja Warner Bros., jättes nende teostada vähemalt meie USA ja Kanada kinolevi.
5. Eestil on juba kogemus globaalsete projektide arendamisel. Film on kunstide kunst: iga film koondab valikuliselt endasse palju erinevaid kunstialasid. Filmitööstus areneb oma loova olemuse ja filmide kiire valmimise tõttu kiiremini kui teised ja mitmed tööstusharud võtavad sellest paljuski eeskuju. Tuleb arvesse võtta, et ainult USAst pärinev suurfilmitööstuse mudel, mida järgivad mitmed Euroopa tootjad, seal hulgas ka QuickSummer Entertainment, LLC, arvestab turu vajaduste ja põhimõtetega ning järgib neid. Me alustame ühe filmiga kuigi ka kolme mängufilmi arendamine Eestis on täiesti tehtav. Tundes tööstust, saab ettevõetud projekti võrrelda väljavaadete ja katsumustega, mis tekivad näiteks ka Eestisse Rootsi autoehitustootmise toomisel või Eesti Geenivaramu projekti murede lahendamisel. Peamine on teha kõik esimesel korral õigesti. Et keegi rikuks Eesti maine filmitööstuses, nagu see on juba mitmel korral heasoovlike üritajate poolt Eesti pankade ja investorite jaoks juhtunud, on lubamatu. See, et keegi on firma mootori õigesti kokku pannud, on väga haruldane ja tööstuses suur uudis. Me oleme enne tegutsemist kõik läbi mõelnud ja kunstide kunst üllatab meid kirjeldatud Euroopalike standardite alternatiiviga - Eestis rakendavate filmitööstuse võimalustega.

Milleks on Eestil ja maailmal vaja Quicksummer Entertainmenti
Kui eestlased ise soovivad arendada oma riiki kui sobivat filmimispaika ja luua tugevat tööstuskeskkonda arendame me mitu Eesti-teemalist ja/või vähemalt osaliselt Eestis filmitud filmi, kasutades seejuures võimalikult palju siinseid loovisiksusi ja filmimehi on see Eestile vajalik. Filmid võivad teha ka Eesti maailmas nähtavaks ja vajalikuks. Film on uudis riigist, selle rahvast ja kultuurist. Filmidega saab hoida, taastada ja muuta mainet ning seda on Ameerika Ühendriigid osavalt ära kasutanud. Selle eeskujul saaks ka Eesti oma ajalugu selgitada ja end mitmekülgselt reklaamida. Et luua tõelist janu Eesti järele, tuleb kaasata rahvusvahelise filmitööstuse ressursid, mille mitmesaja miljoni krooni suurune eelarvefinantseering kindlustatakse iga filmi jaoks stuudio, panga, õigusbüroo ja tarnetagatise süsteemis, juhul kui teatud arvu filmide arendamine finantseeritakse ise. Kui Eesti investorid vajatava arendussumma leiavad ja investeerivad, võib tootmisse valitavaks filmiks olla juba levi osas heakskiidu saanud Hollywoodi stsenaarium.

Tööstuses on ruumi ka uustulnukatele nagu meie kuna me tunneme tööstust ja käitume standarditele vastavalt. Meie eesmärk on saada USA/Eesti raames keskmisesuurusega arvestatavaks tootmisüksuseks. Meie eelised teiste toota soovijate ees on, et meil on kogenud USA tiim, ka mind isiklikult tuntakse suurtööstuses ja et QuickSummer Entertainment teostab selliste filmide arendust, produktsiooni ja levitamist, mille produtsenditulu ja produktsioonikulu suhe on vähemalt 2 : 1. Sellise tootmise põhimõttekindel järgimine tagab, et iga film levib välisturgudele ning teenib kasumit.

Eesti Riigi seisukohalt seisneb filmide tööstusliku tootmise otsene kasu: 1. Rahalises sissetulekus. 2. Ise enda maine kujundamises vastavalt sellele kuidas me soovime olla portreteeritud, näiteks läbulaulude konteksti asemel same me enda näitamiseks ise tegutsedes valida näiteks rockiklassika ambientsi. Juba see, et filmid on toodetud süsteemisiseselt Eesti algatusel, näib enamusele pea võimatu saavutusana. 3. Mõningases Eesti vaatamisväärsuste populariseerimises. 4. Filmitegijate edasiste teadmiste omandamises töö käigus. 5. Filmitööstuse tehnilise pargi arendamises. 6. Filmitööstuse ja meedia suure tähelepanu alla sattumises. 7. Ja eelnevatest punktidest tulenevalt majanduse kasvukatalüsaatorina toimimisest majanduskasvu kiirenemises.

Miks siis kõik ei lähene tööstusele selliselt? Seda, kuidas mängufilmitööstus töötab, ei tea ka enamus USA “produtsente”. 95% filmitootjatest kasutab mudelit kus film toodetakse enne levituse paikka seadmist sponsorluse alusel riiklikest fondidest festivalide süsteemis levitamiseks kus vähesed filmid teenivad tootmiskulud tasa. See on lihtsamat teed minek kus eiratakse eksisteerivat suurtööstust, kuna seda on antud seestpoolt tundma õppida vähestele. Tihti selline töökorraldus on isekas, eirates pädeva tiimi koostamist ja nende nõuandeid ning suhete võrgustikku. Ilma tiimita puudub seotus tööstusega ja tootja langeb 95%-i omapead tegutsejate hulka.

Esimese kirjandusomandi ”Megalith” autoriõigused kuuluvad mulle isiklikult. Edasiste õiguste tagamiseks on reglement, mis seadustega tagab kõigi õiguste jätkumise sellele ja uutele valitavatele omanditele.

Filmitööstuse turg
Filmitööstus ei pea Eestis omama marginaalset rolli, et selles suhtes provintslusest peateele välja tulla on vajalik inteligentne lähenemine ja tööstusesisene infokanalite avatus. Tööstuses on meile ruumi niipalju kui me seal ruumi oskame võtta. Pipeline kuhu toota on suur, suurstuudiod vajavad häid filme, sest nende Put lepingud pankadega ja kinodevõrkudega nõuavad meelelahutusliku sisu tootmist miljardites dollarites igal aastal. Kuna stuudiod on kõik avalikud börsiühingud, on neil vaja hoida kinofilmide produtseerimisest tulenev volatiilsus ja aktsiaturuga seotud kvartaliaruanded kontrolli all. See tähendab, et stuudiol tuleb vähendada riski, produtseerides vähem ja levitades rohkem (ligikaudu 8-9 filmi kümne linateose kohta). Teine võimalus stuudiotel oma riske vähendada seisneb “pakendamises”. Filmid pakendatakse erinevatele meediaakendele, kindlustamaks, et televisioonivõrgud, peamised kaabeltelevisioonifirmad ja videoketid võtavad kõik filmid üles. Put deal ehk ”määratletud tehing” tähendab seda, et ostja peab vastu võtma just sellise filmide paketi, nagu lepingus ära toodud. Keegi ei ostaks kehva filmi üksikult, aga kui saadakse pakk, milles on ka mõni tõeline hitt hulgas, tasakaalustuvad reitingud ja laenutustulud positiivselt. Stuudio delegeerib meeleldi enamuse sellest tegevusest stuudiovälisele ettevõtjale, kuid säilitab siiski teatud määral kontrolli. Pipeline täitmine jääb enamasti teostada alltöövõtjatele nagu meie. Mõned üksikud filmid valitakse ka festivalide programmidest. Et stuudiol oleks eelmüügi süsteemis huvi koostööks, peab produtsent andma stuudiole vähemalt USA ja Kanada linastuste õigused ja osaliselt ka video õigused; jagatud õiguste (Split Rights) süsteemis on produtsent osa stuudio süsteemist, tuues stuudiole märkimisväärselt kasu. Me hindame filmi võimalikku läbilöögivõimet juba enne stuudiokoosolekut ja võrdleme tiimi seisukohti küsimuses, millise stuudio levirühm toob kõige tõenäolisemalt igale filmile maksimaalse sissetuleku. Tootmismahud kasvavad meie kasuks sõltuvalt meie viimase filmi menust. Ka Peter Jackson alustas nullist, ta oli tootnud vaid väikesi odavaid videoid, ometi tõi ta maailmale Sõrmuste Isanda ja muutis Uus-Meremaa tühermaa vaatamisväärsuseks. Õige lähenemise ja sobiva teose arendamise korral on tööstuses ruumi ka meile.

Äri ülesehitus Alguse faasis kasutame vaid tüvifirmat ja Eesti firmat kuigi süsteem koosneb neljast firmade tasandist: 1. tüvifirma - QuickSummer Entertainment, LLC USA-s registreeritav tüvifirma. 2. arendusfirma - Resonance Pictures, LP on piiratud arendama 3-5 valitud filmi ja müüb lõplikult arendatud filmid QSE-le kuuluvale ühe filmi produtseerimise ettevõttele, nt. Megalith Productionsile 3. ühe filmi tootmise firma - Megalith Productions, LLC - eraldi tootmisfirma lihtsustab tööd ja viib tüvifirmast eemale näiteks lepingud kutseühingutega, näitlejatega jne., ja 4. Eesti kaastootja/arendaja - Welcome Entertainment, OÜ on Eestis registreeritav QuickSummer Entertainment, LLC produktsioonifirma Eestis asuv partner ja tootmisfirma, mis teostab Eestiga seonduvat vastavalt tüvifirma vajadustele.
Kogu suurfilmitööstuse eliidi poolt, kaasa arvatud QuickSummer Entertainmentis kasutatakse investorite rahasid eranditult arenduse faasis, mitte aga produtseerimiseks. Võib olla huvitav teada, et peale panga poolt antud produktsiooni finantseerimise kinnitust pole enam võimalust tootmisprotsessi peatada – film saab toodetud. Pangad ei kaota kunagi oma investeeringuid, sest juhul kui produtseerimisfirma ei suuda filmi valmimist stuudiole garanteerida, võtab tootmise üle tarnetagatisfirma kuna panga rahastusega tootmise puhul on tegemist pangale riskivaba koostööga. Erainvestor saab soovi korral investeeritud summad kasumiga tagasi koheselt peale filmi tootmisrahade panka laekumist enne filmi tootmise algust.
Arendatava filmi kui toote ostuhuvi põhjendus
Milleks investeerida? Hea tuluteenimis võimalus. Mängufilmi tööstus on üks USA suurimaid tööstusharusid. Megalith.xls - kalkulaator aitab välja arvestada mängufilmi standardtulu, tehes seda sarnaste varem produtseeritud filmide põhjal. Kalkulaatorile on lisatud filmitööstuse standarditel põhinevad loova analüüsi funktsioonid ja tootmiseks eeldatavate omaduste hindamise süsteem. Siiamaani on Eesti filmide suurim häda see, et meil on puudunud levi infrastruktuur. Kui on garanteeritud kas või minimaalne levi Ameerika turul, siis on see investeering kasudega tagasi teenitav, sest levi kinnitatakse arenduse käigus. Levi kinnitamine ongi arenduse peamine eesmärk. Konkureerijaid kes on usaldusväärsed tööstuse pangatatavad firmad kes on teoksil oma filmidele levi kinnitamisel ei ole puudu. Vaevalt, et stuudiotel on aga nii huvitavaid ja omanäolisi kirjandusomandeid ja eriline taust mis tooks levitajale uue ja huvitava vaatevinkli nende oma standardite piires. Samuti on teadliku ja meeldiva koostööpartneriga nagu meie hea koostööd teha.
Sõlmpunktid - takistused, mis firma peab edu saavutamiseks ületama

1. See esimene planeeritav film “Megalith” võib vahetuda mõne teise filmiga, sest tööstusel võib olla välja pakkuda teos mille levituseks ja tootmise rahastuseks on suurstuudio/panga kooskõlastus juba paigas.

2. Büroo tuleb rajada ka tööstuse keskmesse Los Angeleses.

3. Kuigi tiim on tootnud mitmeid filme, olen mina alles sinna jõudmas. Kompensatsiooniks saan pakkuda vaid asjaolu, et see on minu elutöö, ma olen ennast sellele pühendanud (praeguseks olen antud suunas tegutsenud üle 12 aasta).

4. Äri arendusfaas peaks toimuma Usaldusühingu raames kus investoril on usaldusosaniku staatus. Investorid peaks oma huvides taandama oma huvi rahade paigutamisele, ja mitte soovima kohe olla filmi “tootjad või produtsendid” kuigi arendus toimub nende rahadega. Usaldusühingu eesmärgiks on kaitsta nii usaldusosanikku kui täisosanikku filmitööstuse riskide eest, ja võimaliku firma välise toimetamise eest suunas, mis filmitööstuses ei toimi.

5. Eesti investoritel puuduvad selles valdkonnas varasemad kogemused. Selleks loodan nende omale initsiatiivile 1. teiste valdkonna investoritega konsulteerimise osas. 2. või suurfilmitööstuseteemalise seminari korraldamises.

6. Tänapäeval finantseeritakse filme harva ühest allikast, kuna riskid on liiga suured. Kuna ainsaks ülemaailmset filmi levtaimist garanteerivaks masinaks on Hollywoodi stuudiosüsteem koos kõigi oma erinevate harukontoritega, on peamised reeglid lihtsad.

7. Muud filmitööstuse riskid: 1. Häid kirjandusomandeid, millest oleks võimalik toota suurt filmi on piiratud hulk, 2. Nende kirjandusomandite omandamisel käib tugev konkurents, 3. Mängufilmilavastajate ja loovisikutega läbirääkimine on keerukas protsess.

8. Üks positiivne nüans: Kui midagi juhtub peale arendust produktsiooni järgus, ei mõjuta see erainvestorit, kuna tema investeering tagastatakse kohe peale panga finantseeringu laekumist produtseerimisfirmale, välja arvatud siis, kui ollakse pikemaajalistes arendusse investeerimise suhetes, millisel juhul algne investeering kantakse koos 20% kasumiga tüvifirma arendusfirmasse kuhu hiljem laekuvad ka investorilekuuluvad netokasumi protsendid.
Haldus tiim



Tiimi liikmed (peale minu) on valitud kogenud filmitööstuse arvestatavatest tegijatest, kõigil on üle 20 aasta tööstusesisest töökogemust, kõik on olnud tööstuses tipus, kõigil on vähemalt magistri kraadi jagu teadmisi. Nende inimeste puhul ei ole kahtlust töö õiges korraldamises ja heas soovis edu saavutada. Edaspidi on kaasatav ka assistent, publitsist ja Eestisisene tootmistiim Welcome Entertainment, OÜ-le. Samuti on võimalik kaasata arendus/tootmispartner QuickSummer Entertainment, LLC-sse.

Jaanus Silla Olles sündinud Eestis, lõpetas Silla 1990. aastal Tallinna 2. Tehnikakooli fotograafia erialal. Aastal 1997 lõpetas ta Brigham Young University bakalaureusekraadiga filmilavastaja erialal. 1999.-2000. a läbis ta UCLA Law Schooli kursuse, jätkates BYU õpinguid filmitööstuse seadusandluse alal, mis puudutasid loovprodutsendi tööd, lepinguid, jagatud õigustega seotud tehinguid, tarnetagatist pakkuvaid firmasid, stuudioid ja suuremaid iseseisvaid produtseerimisfirmasid. Ta on töötanud filmitööstuses Los Angeleses, Eestis ja Utah's. Lõpetas ulmefilmi "Mr. Callophor", mis võitis 1996.a Boise’i filmifestivalil esikoha. Silla filmis PBS P.O.V. soovil materjali kommunismi lagunemisest Eestis. Ta on tegemas arenduse eeltööd filmiprojektidega "Ohvrikivi", “Õnnelik”, “Ford”, “Dale Carnegie”, “Abe” ja “Ükssarv”. Sillal on kogemus filmi tootmisfirma ülesseadmises suurstuudio alltöövõtjana Ameerika Ühendriikides. Jaanus on QuickSummer Entertainment, LLC tegevjuht ja üks ettevõtte arendusdirektoreist.

Jay M. Behling, CPA: 1985-1987 TURNER ENTERTAINMENT CO. – (MGM/UA Entertainment Co. õigusjärglane) ase-finantsdirektor ja varahoidja. Koondamise ja ostmise faasis, korraldas kõikki finants tegevusi, kaasaarvatud SEC nõudmised, tulemuseks oli $1.6 miljardi USD liitumise rahastamine. Praegu Promark Entertainment Group / Road Sales USA finantsdirektor. Potensiaalne Quicksummer Entertainment, LLC finantsdirektor. Jay Behling: kirjutab oma kirjas: “Kui sa oled suuteline leidma investorid, siis oleksin ma loomulikult nõus hea meelega aitama igal võimalikul moel.”

Donna Smith, Tarnetagatise juhtivametnik
Smith on Cinema Completion Internationali tegevdirektor. CCI on kaetud CNA 65 miljardi USD väärtuses varadega. Mõned filmid, mille valmimise eest ta oli vastutav Universalis töötamise ajal: SCHINDLER'S LIST, JURASSIC PARK, 12 MONKEYS ja BACK TO THE FUTURE, Field of Dreams. CCI annab tarnetagatisi filmidele eelarvetega kuni $75 000 000. Smith annab “rohelise tule” uutele äridele ja jagab juhatavaid näpunäiteid firmadele, kasutades stuudiojuhtide, produtsentide, filmitöösturite ja loovannete suhete ulatuslikku võrgustikku. (Nõusolekut pole tavaliselt vaja alati nõus abistama)

Tina Van der Zee, City National Bank - Panga juhtivametnik. Praegu laenab CNB vahetult kõigi järgnevate kodumaiste levitajate levilepingute vastu, ilma neilt lisaks akreditiivi nõudmata: Disney, Paramount, Warner Bros., Universal, 20th Century Fox, Columbia/Tristar (Sony) ja MGM/UA. (Letter of Intent olemas)

Paul Deason, Paul on töötanud kassafilmitööstuses üle 27 aasta. Enamuse sellest ajast on ta olnud produktsiooni mänedžer, abiprodutsent, kaasprodutsent ja nüüd peaprodutsent. Ta töötab suurstuudiotega ja peamiste iseseisvate tootjatega stuudio süsteemis. Viimased filmid - Alien vs. Predator: AVP2 (2007) (executive producer) Rebound (2005) (executive producer) Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) (executive producer) Taxi (2004/I) (unit production manager) Paul on nõus korraldama ja nõustama füüsilise produktsiooni alal (arenduse faasis tegeleb eelarvete ja tootmis vajaduste hindamisega).

Schuyler M. Moore, Strook & Strook & Lavan, LLP-s partner, QuickSummer Entertainmenti jurist. Sky koondab oma tähelepanu meelelahutust-, makse- ja korporatsioone puudutavale seadusandlusele. Tema klientide seas on produtsendid, müügiagendid, rahvusvahelised levitajad ja finantseerijad. Tema loodud on Split-Rights filmide finantseerimise skeem mille läbi ta on rahastanud suurfilme üle 1 miljardi USD-ga. (ettemaks 10000 USD tasumisel seob QSE, LLC end USA tootmissüsteemi)

Kolme aasta plaan
Kolme aastaga plaanime arendada ja toota 3 täispikka mängufilmi. Partnerluse sissetulekud tulevad arendatud filmide müügist produtseerivale firmale mida kontrollib Täispartner, ja selle Partnerluse jätkuv sissetulek on osalused eraldi iga filmi tootmisfirma kasumist mis tuleb partnerluse arendatud filmide levist. Me seome oma filmidega ka paljude toodete müügi (ancillary sale): vastavate õiguste müügiga parandatakse näiteks toiduainete müüki, mis aitab omakorda kaasa filmi levile. Quicksummer Entertainmentist saab USA/Eesti arvestatav keskmise suurusega mängufilmide tootja. Planeeritav reaalne filmitööstuse mudelite põhjal arvestatav kasum iga filmi tootmiselt on 60 milj USD sellisel juhul on kolme aasta kasum ligikaudu 180 milj. USD. Partnerluse eesmärk ja kavandatav tegevus peale esimest tegevusaastat on arendada kinolinastuseks aastas kolm täispikka mängufilmi ja müüa need arendatud mängufilmid mängufilme tootvale firmale mis on omatud partnerluse Täispartneri poolt, toomaks partneritele tulu.

Ettepanek Investoritele: vajatav investeering, selle erilisus, ajastus ja kasutus
Erainvestorid on kutsutud investeerima ainult arenduse faasis. Projekt näeb investorile ette 120%-list kasumit ühe aasta jooksul ja grupina 10% arendatud filmide netokasumist peale nende levitust pikas perspektiivis vastavalt investori investeeritud summa protsendile suhtena 12 milj EEK-i (investeerides 12 milj EEK on osalus 10%, investeerides 1,2 milj EEK on osalus 1%). Partnerluse rahad saavad olema kasutatud eranditult kirjandusomandite õiguste omandamiseks (väljaarvatud Megalith mis on meie omand), tootmis ja loova tiimi ettemaksudeks ja kõigiks muudeks kulutusteks mis on partnerluse filmide väljaarendamiseks vajalikud nii nagu tegevus- ja rahavoogude projektsioonis kirjas. Me sooviksime alustada plaanitava teostusega võimalikult kiiresti. Me oleme arvatavasti ainukesed või ühed väga vähestest, kes eal on Euroopast nii täiusliku ja ambitsioonika filmitööstusega haakumise äri alustanud. Sellist võimalust kus on hea teenimisvõimalus seotud millegi huvitava ja erakordse teostamisega ei pakuta investorile iga päev.

Kokkuvõte
Et luua tõelist janu Eesti järele, tuleb selleks kaasata rahvusvahelise filmitööstuse sisesed ressursid, mille mitmekümne miljoni USD suurune tootmiseelarvefinantseering kindlustatakse iga filmi jaoks stuudio, panga, õigusbüroo ja tarnetagatise garantii süsteemis, kui grupi filmide arendamine finantseeritakse ise. See on ohutu vaid sel moel, sest niisugusel juhul võib paigutatud raha tagasiteenimise ja tulususega arvestada. Olen kindel, et ka Eesti ei ole erand ja meil on inimesi, kes on suutelised muus maailmas Eesti-janu tekitama. Paremate tulemuste saavutamiseks peab kunstniku ekstravagantne kuulsusejanu asenduma suuremalt jaolt pragmaatilise tööga, sest me ei näe teist teed kuidas murda välja provintslusest ja alustada enamate suurepäraste tööde loomisega. On selge, et kui vaataja mõistab ja naudib meie loomingut, siis tuleb ka kasum. Kahjuks vaid vähesed nendest, kellel on vajalikud teadmised, saavad kunagi võimaluse seada firma üles nii, et see rakenduks filmitööstusesüsteemi professionaalselt teenindava firmana. Kui uustulnuk on olnud võimeline väljastpoolt tööstust firma püsti panema nii, et see töötab õigesti on see tööstusele tervikuna hea üllatus. Me vajame investeeringut, et teostada eesmärk mille nimel ma olen üle 12 aasta töötanud. Kasum tagatakse kogenud tiimi ja isikliku pühendumisega.

Aruteluks esitanud
Jaanus Silla
51926610

Vastamiseks palun registreeru