Welcome Entertainment

Kuidas turustamine võib filmi ´teha¡ või panna selle kokku varisema.

Sony turustusosakond lõikas loorbereid oma filmi 9. rajoon edenduskampaania eest. See on suhteliselt väikese eelarvega ulmefilm, milles on arvutiefekte minimaalselt. Tegevus toimub Lõuna-Aafrikas ja filmitähtedeks on suhteliselt tundmatud näitlejad. Stuudio turustajad olid rõhutanud, et filmi produtsent on Sõrmuste Isandast kuulus Peter Jackson. Selle avamine korraldati San Diegos, Comic-Con kokkutulekul, kus see sai koheselt laia kõlapinda omavaks teemaks internetifoorumites ning muutus kiiresti lausa viiruslikuks. Samal ajal nahutati filmi Bandslam kampaaniat filmitööstuse mõne uurija poolt tublisti. Oma Deadline Hollywood Daily blogis kommenteeris Nikki Finke, et selle filmi turustus oli suunatud niivõrd noortele, et pani kinokülastajad arvama, nagu see oleks samasugune film, nagu High School Musical, kuigi tegelikult oli palju lähemal filmile School of Rock. Ta pani üles e-mailile saadud sõnumi anonüümselt ´Bandslami lähikondlaselt¡, kes kirjutas: ´selle asemel, et seda müüa, veidra ja lahedana (a la Juno), müüsid nad seda Disney kanalitel Vanessa Hudgensi ja Aly Michalka stiilis. Selle asemel, et müüa ideed – heidikute bändi The Commitments sarnast stiili – muutsid nad selle säravat värvi lisades disnilikuks. On tulnud mitmeid tosinaid kõnesid ja e-maile erinevatelt turustusjuhtidelt mitmetest stuudiotest ütlemaks, et see on eranditult kehvim turustuskampaania, mida nad on iial näinud filmi puhul, mille unikaalne värving vääris selle nägemist läbi pealkirja, turustusega seotud esemete ja oma publiku tundmise.
2009-08-23 23:37:41