Welcome Entertainment

Tööstuse lahtikirjutus

Mängufilmitööstuse tootmisüksuste tegevuse kirjeldus


Tööstuse peamised organid

Vaatajaskond

Vaataja on põhjus, miks filme tehakse. Sellepärast me küsime endalt:

  1. Kas antud film tekitab vaatajas tugevaid emotsioone?
  2. Kas selle filmi loojatel on side antud vaatajaga ja teemaga?
  3. Kas see film väärib tootmist?
  4. Kas tootmise ajastus on õigustatud?

Viielisi filme iseloomustab meie jaoks vaatajaskonna, visuaalsete, heliliste ja kirjanduslike omaduste harmoonia, mida väljendatakse läbi loo ja filmi tegelaste.

Tiim

QSE sõbrad

Tiim teeb võimalikuks QSE tootmise ja toodetud filmide levitamise. QSE areng on neile kasulik. Lisaks ametist lähtuvatele ülesannetele loob tiim möödapääsmatult olulise filmitööstuslike suhete võrgu, mis püsib vastastikusel usaldusel ja sõltub sellest, kui hästi produtsent mõistab tööstuse mootori toimimist.

  1. Partner (kui võimalik)
  2. Füüsilise produktsiooni juhataja
  3. Meelelahutusalastele küsimustele spetsialiseerunud õigusbüroo ja jurist
  4. Meelelahutustööstuse pank
  5. Tarnetagatisfirma
  6. Publitsist (valitakse siis, kui arendus on täielikult rahastatud)
  7. Finantsdirektor (kui võimalik)
  8. Nõustajad

Investorid

Era- ja korporatiivsed investorid on kutsutud investeerima ainult arenduse faasis.

  1. Meie projekt näeb investorile ette 120%-list kasumit ühe aasta jooksul ja 10% arendatud filmide sissetulekust pikas perspektiivis
  2. Investoril peavad olema varasemad kogemused selles valdkonnas
  3. Investoril on usaldusühingus (LP) usaldusosaniku staatus
  4. Detailid saadaval 504-investeeringumemorandumina

QuickSummer Entertainment, LLC

  1. USAs registreeritav emafirma
  2. Produtseerimisfirma, mis haldab oma arendusfirmasid, nagu seda on Resonance Pictures, LP
  3. Samuti haldab QSE ühe filmi produtseerimise ettevõtteid nagu Ford T, LLC
  4. Haldab Eesti filiaali Welcome Entertainment, LLC Täpsem kirjeldus QSE põhimõtete ja eesmärkide avalduses

Resonance Pictures, LP

QSE arendusfirma

  1. Lõpetab tegevuse peale 3-5 valitud filmi arendamist
  2. Müüb lõplikult arendatud filmid QSE-le kuuluvale ühe filmi produtseerimise ettevõttele, nt Ford T-le
  3. Võib eksisteerida paralleelselt teiste QSE arendusfirmadega
  4. Arendab valitud filmid vastavalt QSE tootmisprofiilile ja 504-formaadis arendusinvesteeringu memorandumile

Tööstuse peaorganisatsioonid

Olulised suurtööstuse organisatsioonid, kellega produtsendil on lepinguline vahekord

  1. Levitajad (10 USA suurstuudiot)
  2. Eelostjad (Pre-buyers)
  3. Levitusõiguste ostjad:
    1. videoketid (Blockbuster)
    2. välisturud
    3. televisiooniturud (networks, premium cable, pay-per-view)
    4. turud filmiga seotud toodete jaoks
  4. Ühistootmisfirmad (co-production companies)
  5. Tiimist: pank ja tarnetagatisfirma

Welcome Entertainment, LLC

Eestis registreeritav QuickSummer Entertainment, LLC filiaal

Produktsioonifirma Eestis asuv partner ja tootmisosakond, mis teostab Eestiga seonduvat vastavalt QSE partnerluskokkuleppele

  1. Osaleb tootmises
  2. Esindab Eesti filmitööstuse huvisid
  3. Suunab Eestis teisi rahvusvahelisi tööstuse produtsente
  4. Korraldab QSE arendusfaasi rahastamist
  5. Saab osa QSE puhaskasumist

Ford -T Productions, LLC

QSE produtseerimisfirma

  1. QSE-le kuuluv ja selle juhitud ühe filmi produtseerimise ettevõte
  2. Eraldi tootmisfirmad lihtsustavad tööd ja viivad emafirmast eemale näiteks lepinguid kutseühingutega, näitlejatega jne
  3. Tavaliselt tegutseb paralleelselt mitme QSE produtseerimisfirmaga
  4. Tootmist rahastatakse panga finantseeringuga, mis on tagatud põhiliselt eelmüügi lepetega, mille kinnituseks on akreditiivid

Tööstuse tugiorganisatsioonid

Filmi eduks vajalikud tööstuse organisatsioonid, mis ei ole osa QSE tootmistiimist

  1. Turud (AFM, Cannes, MIFED)
  2. Filmide väljalaskekalender - Exhibitor Relations Co.
  3. Kutseühingud - Guilds (DGA, WGA, SAG)
  4. Informatsioon (Nielsen EDI, Showbizdata, Eagle-i, IMDB)
  5. Talendi info - Celebrity Services, Inc.
  6. MPAA (Motion Picture Association of America)
  7. NATO (National Association of Theater Owners)
  8. Ajakirjandus (Variety, Hollywood Reporter, Video Store Magazin)

TÖÖSTUSE EELMÜÜGI SÜSTEEM

Emissioonipank

Välislevitaja pank, akreditiivi avaja

  1. Maksab kokkulepitud eelostusumma produtsendi panka
  2. Maksab vastavalt üleandmise teatisele ja filmimaterjalidele ligipääsu loale
  3. Üleandmise teatise lisad X, Y, Z täpsustavad maksmise tingimusi
  4. Annab välja akreditiivi (laenukirja)
  5. Akreditiiv on võrdne selle lisadokumentidega X (üleandmise teatis), Y (ekspertiisi kinnitus), Z (tarneteatis) – võib keelduda maksmast
  6. Peab teatama produtsendile, kui produtsendi pank on esitanud raha väljavõtu soovi teatise väljamakseks akreditiivi saajale
  7. Loodetavasti on olemas filmimaterjalidele ligipääsu luba ja filmi hoitakse laboris ning vaadatakse enne makmist läbi
  8. Peab saama 4 algupära tunnistust, 4 autorsuse tunnistust, ja Spotting ja Dialoque Listi esitluspaketis
  9. Akreditiiv antakse välja, kui produtsendi pank on selle allkirjaga heaks kiitnud ja antakse lõplikult välja hiljemalt eel- produktsiooni alguseks, kui tarnetagatisleping on jõustunud

QSE pank - produktsioonifirma pank

Akreditiivi vastuvõtja ja makse saaja

  1. Eraldab produtsendile rahalise laenu vastavalt akreditiivile
  2. Töötab koos produtsendiga, täiustades akreditiivi sõnastust
  3. Saab akreditiivi avajalt pangalt makse peale filmi tarnimist
  4. Vajab filmi rahastamiseks produtsendilt panga memorandumit, mis sisaldab järgmisi dokumente:
    1. Tarnetagatisfirma dokumendid koos stsenaariumiga
    2. Talentide kinnitused (režissöör, peaosatäitjad, kaameramees)
    3. Koondeelarve, eelarve ja filmimise täpne aegning koht
    4. Detailne stsenaarium
    5. Koduse linastuse (USAs, Kanadas) levituse nõusolek stuudiolt
    6. Mõned lisadokumendid
  5. Finantseering on saadaval peale eelproduktsiooni, mis tähendab, et produtsendil on vaja saada avanssi välislevitajatelt, kellele on eelmüüki tehtud, või sõlmida oma pangaga minimaalse vahe finantseerimise leping eelproduktsiooni rahastamiseks.

Suurstuudio

  1. Stuudio pigem levitab kui toodab, nende kümnest filmist üheksa on toodetud stuudioväliste iseseisvate produktsioonifirmade (nagu QSE) poolt
  2. Stuudiol on oma pangaga kindel krediidiliin (kuni 10% üldsummast)
  3. Nad on kõige kogenumad ja oskuslikumad levitajad
  4. Nad töötavad meeleldi professionaalse firmaga (nagu QSE)
  5. Stuudio tuleb kaasata oma filmide töösse arenduse staadiumis
  6. Produktsioonifirma peab stuudioga läbirääkimisi ka P&A osas: filmide arv ja telemeedia ost, arvestades meediakajastuse ulatust ja sagedust
  7. Iga film arendatakse esialgu vaid ühe, selle jaoks ainuõige levitaja tarvis.

Suurstuudio on iseseisva produtsendi jaoks toodetud filmi levitaja USAs ja Kanadas ning osaliste video õiguste levitaja. Kuna stuudiotel on kogu toodangu jaoks ostulepingud NATO liikmetega ja televõrkudega, vajavad nad nende filmipakettide lepingute täitmiseks kõlbulikku toodangut.

Tarnetagatis (valmimistagatis)

  1. Kui pank on kaasatud, on tarnetagatise hankimine möödapääsmatu
  2. Garanteerib ainult pangale ja stuudiole valmis filmi üleandmise
  3. Produtseerimiseks pangast raha välja võtmiseks on võlg esmalt seotud (bonded) filmiga, mitte kindlustuspoliisiga
  4. Kontrollib, kas lepingut sõlmiv osatäitja on usaldusväärne, saadaval ja suuteline ülesannetega hakkama saama, kas tootmine ei jää ära halbade olude tõttu võttekohas, kas filmi on võimalik toota kavandatud eelarvega jms
  5. Kui tootja ei suuda lõpule viia, võtab filmi (“pehmelt”) üle
  6. Soovib, et pangale üleandmine toimuks tarneteatisega (Notice of Delivery)
  7. Teenindustasu on 3-6% negatiivikuludest, 50% sellest on tavaliselt peale üleandmist tagastatav

Pank, stuudio, tarnetagatise andja ja iseseisev produktsioonifirma on süsteemiks põimunud, nad on üks professionaalne süsteem, mis on kaugel ees produtsentidest, kes toodavad filmide levi ette teadmata, ilma lepinguta ja festivalidele.

Eelostja

Välislevifirmad, kes ostaksid sama filmi levitusõiguse pärast selle produktsiooni vähemalt 50% kallimalt.

  1. Eelostjatel on alati huvi suurstuudio filmide levitamise vastu
  2. Teatud filmitähe kaasamine kergendab eelmüüki teatud riikides
  3. Eelostufirmad pannakse enne akreditiivi kinnitamist üksteisega kohaliku meedia kaudu konkureerima
  4. Maksab garanteeritud alammäära ettemaksu filmi tarnimisel
  5. Võib vaidlustada maksmise, kui üleandmisega kaasneb tehniline inspektsioon - filmimaterjalidele ligipääsu loa (Lab Access Letter) alusel
  6. Üleandmise teatis (Notice of Assignment) saabub litsentsiaari pangalt litsentsiaarile (produtsendile), kes edastab selle litsensiaadile (eelostjale), kes peab alla kirjutama, vastasel juhul jääb film tegemata
  7. Eelostja makseülekanne toimub läbi vahenduspanga Ungaris peab produtsendil maksueelse summa tõstmiseks olema eelmüügilepingus vastav klausel

QuickSummer - produktsioonifirma

Produtsendil on teha kõige raskem töö: filmi produtseerimine nii, et kõik osapooled on õnnelikud, samuti võtab produtsent suurima riski:

  1. Produtsent on kohustatud kontrollima akreditiivi ja ka kõiki teisi asjassepuutuvaid dokumente koos juristiga, tõestama nende ehtsuse ja takistama nende kasutamist, kui tegemist on võltsinguga.
  2. Tegema kindlaks, et akreditiivi lisa annab 3-10 päeva, et enne maksmist käia laboris filmimaterjalidele ligipääsu loa alusel
  3. Veendub, et filmi tehnilist ekspertiisi võimaldav kinnitus on lisatud
  4. Peab esmalt suulised läbirääkimised ja viimistleb siis dokumendid
  5. Filmi füüsiliseks tarneks vajab sisepositiivi või sisenegatiivi, optilist helirida ning muusika ja efektide rida